Religion! (är man känslig gå vidare) =)

Idag i skolan hade vi besök av Salams vänner, två tjejer som höll i en workshops. Jag tyckte det var jätte roligt men hade gärna velat veta mer vad de jobbade med och vilka slags frågor.
Så efter lektionen stannade jag kvar och pratade med dom om olika religions frågor. Något som jag tycker är så otroligt roligt och spännande, tycker att det är alldeles för liten tid man får faktiskt prata om sådana frågor. Varken i skolan eller på religionskunskapen på grund av att man ska hinna med så mycket mer.

 Men vissa frågor dom jobbar med är faktiskt väldigt viktiga och intressanta. Jag tyckte att deras organsiation lät otroligt rolig så har spenderat en stor del av min kväll att läsa deras blogg. Deras blogg hittar ni längre ner i inlägget =)

Ifrån hemsidan:
Salaams vänner är ett unikt samarbete mellan två trosbaserade fredsrörelser; Svenska Muslimer för Fred och Rättvisa (SMFR) och Kristna Fredsrörelsen (KrF).
Salaams vänner vill initiera samtal mellan kristna, muslimer och icke-religiösa om de religiösa traditionerna och deras fredsbudskap, om människors lika värde, om tolerans för olikheter.

Bloggen heter:  http://salaamsvanner.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0