Allergichock!


Idag har jag fått min andra allergichock i skolan. Dock så kändes denna gången tusen gånger värre! Det börja med att jag nös konstant och att ögonen rann och klia så jag gick till skolsyster och fick en liten dos allergimedicin. Efter en 40 min efteråt  så börja det klia överallt och jag började få utslag på halsen, bröstet och armarna. Men värst av allt var att halsen klia och blev mindre och mindre yta att andas in luft. Detta ledde till fullständig panik efter som jag kände att jag inte fick någon luft! Så Sandra som var så snäll och hjälpte mig och höll koll på mig, följde med mig att störa skolsyster igen som nu satt i lunch. Så fick kasta i mig 10 starkare mediciner och få asma sprej för andningen.

Så imorgon ska mamma ringa vårdcentralen eftersom man tror att min nötallergi kan ha blivit luftburen? Hoppas inte på det för hur jobbigt kommer inte det bli! Men vi kolla med vårdcentralen och tydligen är det lättare att få en allergi när man inte mår speciellt bra innan. Man är tydligen mer mottaglig =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0