Orofluido hair oil



Hej hopp tänkte berätta om detta mirakel som jag och mamma har funnit! Jag fick nämligen Orofluido hair oil när jag fyllde år! Detta är något av det bästa som jag har använt till mitt hår och jag har endast använt den tre gånger, jag får perfekt resultat varje gång. Det blir så otroligt mjukt och lent, det bästa av allt är att håret ser inte fett ut!  Orofludio består av tre olika oljor nämligen Arganolja, Cuperysolja och linfröolja faktan kommer ifrån deras egna hemsida http://www.orofluido.se. Funderar på att prova deras andra produkter med.

Arganolja anses vara ett av de mest värdefulla skönhetsmedel och har genom generationer varit hemligheten bakom strålande skönhet hos Berberkvinnorna i Marocko. Arganolja, som utvinns av frön från Arganfrukten, är rik på vitamin E och viktiga fettsyror. Den stärker håret och ger det otrolig glans, samt gör det silkeslent.


Cuperysolja framställs vid kallpressning av plantans torkade rötter. Cyperus tillhör papyrusfamiljen, som har blivit dyrkad i Egypten i över 4000 år.

En välkänd olja som ofta används i traditionell skönhetsvård bland egyptiska kvinnor. Den innehåller en hög andel av omättade fettsyror och Tocopherol (fettupplöslig vitamin) som ger ett naturlig skydd mot fria radikaler samt tillför volym och gör håret mjukt och medgörligt.


Linfröolja är den tredje grundstenen i Orofluido. Tack vare oljans markanta innehåll av omättade fettsyror försluter och återfuktar den hårets ytterhölje och gör håret slätt och enhetlig. Resultatet är att hårstråna samlas och reflekterar ljuset optimalt, något som ger håret en unik och spektakulär glans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0