-



Idag fika jag med min närmsta bästa vän som verkligen vet allt om mig, jag fick äntligen berätta allt som tyngde ner mitt hjärta och bara sa hjälp mig! Jag vet inte vad jag ska göra! Hon lyssna och förstod verkligen allt. Sen sa hon det bästa jag har hört på länge. Hon sa: Detta är ditt liv! Gör vad du vill med det, det är du som bestämmer för det är ditt liv! Och hon har så rätt! Varför ska man alltid försöka göra som alla andra vill istället för att göra vad man själv egentligen vill göra? Visst alla andra har åsikter man kan lyssna på dom, men i slut endan måste man lyssna på vad man själv vill. Man kan inte göra alla till lags jämnt.

Varför ska jag låta någon annan bestämma vad jag vill göra med mitt liv? Vad jag vill jobba med? Eller om jag vill ta ett studie uppehåll och arbeta? Den enda personen som kan göra dom valen för mig det är mig själv. Jag lever bara en gång! Från och med nu tar jag kontrollen över mitt liv och gör endast det jag egentligen vill göra!

TACK OCH HEJ!


Kommentarer
Postat av: johannaapelryddenbästa

låter som ett awesome tips!:D

2012-02-13 @ 19:26:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0