Bröd

Tyckte det såg helt tomt ut i kylskåpet så jag bestämde mig för att baka lite bröd. Nästan precis samma sort som jag baka sist fast egentligen med ett helt annat recept xD

Detta behöver du:
1 msk fiberhusk ( jag hade inte det utan tog 1 msk gravhamsmjöl)
2 dl skalade sesamfrön (tog 2dl linfrön ist)
1tsk bakpulver
2dl riven ost
3 ägg

Gör så här:
Blanda alla torra ingredienser och osten. Tillsätt äggen och rör ihop till en jämn massa. Låt stå och dra 10-15 min för fiberhusken skull (jag hoppa över det). Smeta ut det sen på plåten, välj tjocklek själv på brödet. Desto tjockare desto längre tid i ugnen. Ugnen ska vara på 225 grader i ca 8 min.

Själv tyckte jag det blev riktigt mumsigt!


Kommentarer
Postat av: Maria

Gott?

Svar: Det var riktigt mumsigt men tog bara två skivor och sen blev det alldeles för mycket ost smak i brödet xD Tänkte passa på att baka typ "frallor" hos pappa när jag ändå bara går runt och kollar på klockan xD Prövade dock ett nyttigt recept på kycklinggratäng idag och det var otroligt gott! =)
Louise Ramböl

2012-08-20 @ 18:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0