Respektlöst?!?

Jag ska berätta om en händelse som jag var med om idag som gör mig riktigt arg, ledsen och otroligt besviken. Jag stod och vänta på bussen när en väldigt nära förre detta kompis gick av en annan buss och skulle gå förbi mig. Denna personen har jag varit så nära i hela mitt liv typ men för ett år sedan så blev vi ovänner och varje gång vi ses så blir det jätte konstigt och man undviker varandra. Men jag har tyckt att det är fruktansvärt barnsligt och bestämde mig för att vara den större människan och säga Hej!

Så jag titta personen rakt in i ögonen och vi fick ögonkontakt så jag log och sa Hej ..........!!! Den här personen gör något av det mest respektlösaste någonsin! Verkligen drar huvudet rakt upp i skyn och tittar åt andra hållet och svarar inte. MEN passade dock på att gå in i mig utan att säga något. Jag står där och ser ut som världens fån och inte förstår ett smack! Denna människan är för det första äldre än mig och beter sig som en 3 åring!!! Kom igen!

Jag vet inte om jag är uppfostrad fel men mina föräldrar har alltid varit nogranna med att man kan säga hej och vara trevlig mot ALLA även människor man inte känner. Man hälsar ju till och med på människor som står i kassan på MAXI. Ibland så måste man vara en större människa och inte bråka om allt utan släppa och gå vidare. Tydligen så har denna människan missat den delen av sin uppfostran eller?!? Jag menar visst säg inte Hej om du inte vill men vad är meningen att GÅ IN I MIG?!?! IBLAND BLIR JAG BARA SÅ IRRITERAD!!

Så nu frågar jag er är detta normalt? Säger man inte Hej längre till varandra? Är det något jag har missat? Svara gärna för jag förstår inte situationen överhuvudtaget..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0