Fatta vad hemskt!

Idag på lektionen visade en klasskamrat en video där en flicka i Kina blir överkörd och sedan ignorerad. En bil kör alltså över flickan, stannar medans hon ligger mellan fram och bakdäcket, och sedan utan att kolla till flickan fortsätter han att köra och kör över henne igen!

Efter en stund kommer en till bil och körde över henne igen! Flickan låg på gatan med inreblödningar. Och flertals människor som kollade på henne utan att reagera. Utan att göra något! Det är sjukt! Hon låg där i ca 2 timmar innan flickans mamma kommer och tar henne till sjukhus! Flickan låg levande på gatan i 2 timmar, men när hon kommer till sjukhuset var det redan försent och flickan var hjärndöd!
 
Det jag tycker är sjukast är att föraren som körde över henne säger att han visste att han hade kört över flickan men ville inte sitta i fängelse och gasade. Sen säger han:
"jag hade fått betala större skadestånd om hon skulle överleva än om hon dog"
Vilken normal männsika skulle säga så! Det skrämmer mig rejält!

Jag blev så chockad att jag vet inte vad jag ska säga! Det sjukaste var att jag sen fick se en video där någon hade släppt ut två hundar på motorvägen. Där ena hunden blir överkörd och den andra hunder springer ut på mitten av motorvägen och drar den överkörda hunden till sidan av vägen och räddar hunden! 

Detta är sjukt! Hundarna hjälpte varandra, medans människorna inte gjorde något åt den överkörda flickan! Fyyy ibland skäms man för att vara människa!

Vill ni höra om händelsen klicka på länken nedan: (OBS!! ÄR NI KÄNSLIGA TITTA EJ!!!!)
http://www.miloop.com/film_view.aspx?movie=76373

Kommentera gärna om ni känner er lika chokade som mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0