Sjuk..

Idag är jag hemma ifrån skolan på grund av migränen jag hade igår. Jag blir alltid helt seg i huvudet, trött och mår alltid kasst efter ett migrän anfall. Så mamma sjukanmälde mig idag. Dock så kunde jag inte sova en blund inatt det kändes som om jag hade en orkester i huvudet. Så när jag vakna imorse trodde jag att jag mådde rätt okej men så fort jag ställde mig upp så märkte jag att jag hade fel. Mitt huvud kommer att sprängas vilken sekund som helst, jag e yr och hur illamående som helst! Det tog min 30 min att äta upp 2 teskedar keso på grund av kramper/illamåendet jag fick i magen av maten! Så vi får se om det blir skola imorgon har bara en lektion imorgon så det gör inget om jag missar den. Nu ska jag vila lite kanske till och med sova så jag kan fly bort ifrån mitt huvud xD

Btw ni ska bara veta hur rolig jag ser ut. Halva mitt ansikte följer liksom inte med. Min migrän har gått ner över vänstra sidan så ögat ser helt slappt ut. Hade det varit Halloween nu så hade jag inte behöft någon mask xD


För er som är lite intresserade så finns det nedanför lite olika symtomer på just migrän
  • Anfall av sprängande eller dunkande huvudvärk. Smärtan ökar i regel gradvis, men vaknar man med den kan den redan vara svår.
  • Värken sitter ofta vid ena ögat eller ena halvan av huvudet och kan också vandra från sida till sida.
  • Attacken kan pågå mellan fyra timmar och två till tre dygn.
  • Värken förvärras när man rör på huvudet.
  • Man blir överkänslig för dofter, ljud och ljus.
  • Man mår oftast illa och kan kräkas under attackerna.
  • Migränattacker hos barn liknar dem hos vuxna men varar oftast kortare tid, från en halvtimme upp till ett dygn.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0