5 timmar på vårdcentarler och Akuten utan hjälp!

Jag älskar min vårdcentral den är underbar fast jag inte hade någon bokad tid för mitt finger kom jag in hos en läkare på mindre än 30 min. Han skicka en akut remiss till Akuten på sjukhuset så vi for dit. Först 1 timma på Röntgen och sedan ner till Akuten. 30 min i kö för att anmäla mig och ändå var det bara 3 st framför mig! Sedan 3 timmar och 40 min på väntan för att få svaret från röntgen. Efter en timmas vänta kommer en sjuksyster och säger att det inte finns någon faktur. Men jag måste träffa en läkare om senan är av.

Efter två timmar väntan på doktorn gick jag ut till systern jag hade och sa: Jag orkar inte mer jag har jätte ont och har varit här i minst tre timmar för att någon ska tejpa mitt finger. Ge mig tejpen så kan jag göra det själv =). Jag behöver inte ha en dansk läkare som jag inte kommer fatta vad han säger. (Jag hade då inte ätit något sen frukost .....) Doktorn kom då efter en kvart drog i mitt finger och sa det är ingen fraktur och gick. De tog knappt 1 minut! WHAT?!? Seriöst?!? 4 timmar väntan för en minut?!? 

Den underbara systern jag hade kom då och tejpa om mitt finger och sa att doktorn som hade kollat på mina röntgenbilder inte var överens med läkaren på akuten och att dom hade ringt och pratat om saken. Utan att ena doktorn hade hittat något fel men doktorn på akuten sa att han inte såg något. Tillslut var dom 4-5 st som kolla på Röntgen bilderna.  Systern berätta även att det var 5 st som var före mig i kön och att min doktor höll på med en patient som kom in kl 12. Då var klockan tio i 6. Akuten lite efter kanske?

Vilken underbar kväll jag hade igår tycker ni inte det? =)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0